Predstavljamo Vam Šukriju Čakića, vlasnika i direktora kompanije AUTOMATIC SERVIS Visoko

Kompanija AUTOMATIC SERVIS iz Visokog (stabilno poslovanje, stalna ulaganja u razvoj, radnici maksimalno posvećeni svojim poslovima…) po mnogo čemu je hit-firma na bosanskohercegovačkom tržištu.

U ovoj kompaniji – uvažavajući dostignuto – ipak smatraju da u bližoj i daljoj budućnosti tek imaju šta da pokažu (i dokažu), uvjereni da su pred njima još bogatije stvaralačke godine i novi zamasi u biznisu.

  • Firma, koja ostvaruje zapažene rezultate, sada je u 20. godini rada
  • Kvalitet – bio i ostao znak prepoznavanja
  • Prate savremena kretanja na tržištu
  • Ambiciozni planovi za 2019. i naredne godine
  • Stvarati uslove kako bi nove generacije dočekale bolja vremena
  • Vjerovanje da će Bosna i Hercegovina prevazići razne teškoće koje je opterećuju

O vremenu početaka, trenutku sadašnjem i sutrašnjici Euromanager je razgovarao sa gospodinom Šukrijom ČAKIĆEM, vlasnikom i direktorom u AUTOMATIC SERVISU. Evo kako je „tekao“ intervju sa čovjekom koji je, to svi govore, alfa i omega AUTOMATIC SERVISA…

„Ponosan sam na sve što je postignuto, ali sam svjestan da nas čeka još mnogo posla“, rekao je u intervjuu za Euromanager osnivač i direktor kompanije Automatic Servis

EUROMANAGER: Ko je, u najkraćem, Šukrija ČAKIĆ?

ČAKIĆ: Moj poslovni put oduvijek je bio vezan za kafe aparate, zbog čega izuzetno razumijem potrebe tržišta u ovoj oblasti i novitete u pružanju usluge ove vrste. Prema nagovoru prijatelja iz Skoplja, 1999. godine sam prvi put uvezao vending mašinu, sa programom koji je bio nešto sasvim novo i drugačije od onoga što je bio dotadašnji standard u ovom poslu. Shvatio sam da to otvara neke sasvim nove mogućnosti i prilike u ovoj djelatnosti, zbog čega smo se odlučili na osnivanje AUTOMATIC SERVISA. Uz mene, tu su bili i partneri iz Italije i Slovenije.

Respektabilna firma sa 120 uposlenih

EUROMANAGER: Od tada je prošlo 20 godina! Kako kompanija „izgleda“ danas?

Šukrija ČakićČAKIĆ: AUTOMATIC SERVIS danas zapošljava 120 ljudi koji su pokretačka snaga našeg razvoja. Naš posao podrazumijeva da, zajedno sa klijentom, osmislimo i realizujemo jedan kutak „nove kuhinje“, gdje će uposlenici moći da se poslužuju toplim i hladnim napicima.

Imamo osam poslovnica: Mostar, Goražde, Sarajevo, Visoko, Zenica, Novi Travnik, Maglaj i Tuzla. „Pokrili“ smo kompletnu Federaciju Bosne i Hercegovine, osim Bihaća. U svakoj poslovnici imamo komercijalistu, blagajnika, majstora i filere. Širimo se i dalje. Trenutno imamo u funkciji 3.000 aparata. Instaliramo samostojeće automate za tople i hladne napitke, snack proizvode za male, srednje i velike firme. Da bi naša ponuda bila kompletna, nudimo i vodu u bidonima. Prihod koji je AUTOMATIC SERVIS ostvario u 2017. godini premašio je 9,5 miliona konvertibilnih maraka, a u 2018. godini skoro 14 miliona konvertibilnih maraka, što predstavlja rast od gotovo 50 odsto.

EUROMANAGER: Rekli ste da ste u početku imali dva partnera. Šta se desilo sa njima?

ČAKIĆ: To je moja najveća pobjeda, obzirom da sam uspio otkupiti njihove udjele. Za to su najviše zaslužni naši radnici, koji su u velikoj mjeri sudjelovali i pomagali taj proces. Sa nekadašnjim partnerima ostao sam u dobrim, možda još boljim odnosima nego što smo imali. Oni su pokrenuli svoje kompanije koje se isto zovu i obavljaju istu djelatnost u njihovim zemljama.

EUROMANAGER: Ko su Vaši glavni dobavljači?

ČAKIĆ: Naš glavni dobavljač je Prontofoods Italija, firma Ristora, koja proizvodi instant napitke – čaj, topla čokolada, kafa, mlijeko, odnosno sve što nam je potrebno za automate. AUTOMATIC SERVIS je i generalni zastupnik ove kompanije za tržište Bosne i Hercegovine.

Nova hala u Sarajevu

EUROMANAGER: Recite nam nešto o investicijama, odnosno, kolika je, ustvari, trenutna vrijednost AUTOMATIC SERVIS-a?

ČAKIĆ: Vrijednost firme procjenjujemo na preko 10 miliona konvertibilnih maraka. Najveću investiciju smo imali prošle godine kada smo otkupili udjele od partnera. Trenutno veliku pažnju posvećujemo izgradnji poslovne jedinice u Sarajevu. Radi se o objektu od 700 kvadratnih metara na dva sprata, koja će nam pružiti neophodne prostorne mogućnosti u skladu sa našim potrebama. U glavnom gradu imamo najveću perspektivu i moramo pripremiti adekvatne uslove za daljnji rad. U Sarajevu smo bliže kupcima, a moramo biti i reprezentativni.

EUROMANAGER: Kako vidite daljnji razvoj kompanije?

Šukrija Čakić, vlasnik kompanije Automatic Servis Visoko
Šukrija Čakić

ČAKIĆ: Misija kompanije nas je dovela do toga da svakodnevni rad pretvorimo u pravi sustav, u svim razinama. Naš cilj za budućnost jeste da još više poboljšamo i unaprijedimo naš sustav i tako našim klijentima ponudimo više. Najveću pozornost na inovacije proizvoda nametnuli su zahtjevi zbog novih životnih stilova. Mi smo u prvim redovima u potrazi da odaberemo za naše klijente ono najbolje i najnovije na tržištu. Kontinuirano ulaganje u ljudske resurse, jer to i jeste naša najveća vrijednost, rezultiralo je ogromnim povjerenjem koje uživamo kod klijenata. Zato smo se usredotočili na obrazovanje našeg tehničkog kadra i tako uvijek idemo korak naprijed. Pored toga, nastojimo da svaka poslovnica bude u našem vlastitom prostoru. To su, dakle, neki daljnji koraci i budućnosti ove kompanije.

Svaki automat postavljen od strane AUTOMATIC SERVIS-a perfektna je kombinacija tehnologije, izuzetno jednostavna za upotrebu i savršeno se uklapa u svaki ambijent. Uz to, također, štedite svoje vrijeme i novac, a u potpunosti uživate u svakom gutljaju vašeg omiljenog pića. AUTOMATIC SERVIS Vam osigurava besplatan automat za tople i hladne napitke svjetskih firmi Bianchi VendingGroup, Saeco InternazionalGroup i N&W Global Vending.

Na raspolaganju 24 sata

EUROMANAGER: Kako se odvija sinhronizacija između poslovnica, budući da su one razuđene po cijeloj Bosni i Hercegovini?

ČAKIĆ: Bitna je dobra organizacija i stalni nadzor nad poslom, u čemu mi pomažu kćerke i zetovi. Moram da naglasim da mi ne osiguravamo kvalitetom samo automate koje nudimo, već i filere, koji svakodnevno dopunjavaju i održavaju automate, u zavisnosti od potrebe i potrošnje proizvoda, kao i održavanje higijene u automatu i oko automata.
Čak i u periodu praznika, ako se javi potreba za obilaskom, na raspolaganju smo 24 sata, tako da ne postoje prekidi više od jednog dana, a da automat ne bude uredno održavan.
Filer je taj koji garantuje kvalitet vašeg automata, svakog jutra i svaki dan, i zbog toga organizujemo i pripremamo sve u detalje, kako bi filer bio dobro snabdjeven i mogao da pruži optimalnu uslugu.

”Bilo kad, bilo gdje”, moto je pod kojim već skoro dva desetljeća posluje AUTOMATIC SERVIS, vodeća firma u regionu u sektoru distribucije automata za tople i hladne napitke!

EUROMANAGER: Ko su Vaši najbliži saradnici zaduženi za organizaciju posla?

ČAKIĆ: Prvi saradnici su, kako sam već i pomenuo, kćerke, zetovi, pa onda mehaničari i fileri. Svako ima svoje zaduženje koje ispunjava i tu ne smije biti odstupanja. Bitno je da svako ozbiljno shvati svoj dio posla. Svi uposleni su moji saradnici i naša misija je zajednička – zadovoljstvo korisnika je naš glavni cilj!
Naši klijenti znaju da mi stalno težimo da pružimo najbolju uslugu i tako pridobijemo nove kupce i postavimo još novih automata. Bilo gdje da se nalazite, naše poslovne jedinice su tu da ispune sve Vaše zahtjeve u istom organizacionom stilu i zbog toga se izdvajamo od ostalih.

”Stvaramo uslove za bolje sutra”

EUROMANAGER: Proglašeni ste, od strane Evropskog nezavisnog žirija, Najmenadžerom za 2018. godinu u Vašoj branši, dok je kompanija AUTOMATIC SERVIS dobitnik najviše nagrade u kategoriji i branši. Šta za Vas, inače, znače priznanja i nagrade?

Šukrija Čakić, vlasnik kompanije Automatic Servis Visoko, u razgovoru s Euromanagerom
Šukrija Čakić, vlasnik kompanije Automatic Servis Visoko, u razgovoru s Euromanagerom

ČAKIĆ: Nagrade su potvrda da neko prati naš rad i cijeni trud i energiju koju ulažemo, kako da bismo zadovoljili potrebe naših kupaca, ali isto tako i saradnika i uposlenika. Znam zašto sam se borio, radio, stvarao… Neko, ipak, prizna sav taj rad i doprinos državi koji smo dali, jer uz redovna plaćanja svih obaveza, uvijek nastojimo i da zaposlimo što više ljudi, pogotovo mladih. Na taj način doprinosimo i smanjenju trenutnog negativnog trenda odlaska mladih u inostranstvo. Mi stvaramo uslove za bolje sutra.

Šukrija Čakić, vlasnik kompanije Automatic Servis Visoko, s nagradom Najmenadžer BiH 2018
Šukrija Čakić s nagradom Najmenadžer BiH 2018.

Nažalost, izostaje potrebna podrška od države, koja ne cijeni naš trud. I zbog toga godi da, barem neko drugi, to primijeti, vrednuje i nagradi. Hvala Agenciji za izbor i promociju najuspješnijih poslovnih ljudi i kompanija što je upravo AUTOMATIC SERVIS i mene lično uvrstila među ovogodišnje laureate.

Gospodin Šukrija ČAKIĆ, u razgovoru za EUROMANAGER, ističe da je zadovoljan i ostvaren čovjek. Zdravlje i sreća porodice, koja mu je i najveća podrška, su mu na prvom mjestu. Ponosni je deda četiri unuke. Slobodnog vremena, ističe, nema mnogo, a najčešće ga provodi sa prijateljima i na putovanjima. Strastveni je zaljubljenik u automobilske utrke, a i sam je nekada bio rally vozač.

Država mora osigurati podršku

EUROMANGER: Pomenuli ste zapošljavanje i mlade ljude koji odlaze sa Balkana. Kako to zaustaviti?

ČAKIĆ: Rukovodstvo ove naše, dovoljno napaćene države treba da se okrene životnim pitanjima a politiku i stalno potenciranje podjela ostave po strani.

Naša ekonomija je na aparatima i pod hitno se moraju poduzeti određene mjere koje će pomoći privatni sektor. Država mora da stimuliše zapošljavanje i na taj način mladima ponudi perspektivu. To je jedini izlaz!

Posla ima, isto kao i vani, samo zbog raznih tereta, poslodavci ne mogu radnicima ponuditi veće plaće. S druge strane, onaj ko hoće da radi, ima i ovdje priliku da zaradi, isto kao i u inostranstvu – Saveznoj Republici Njemačkoj, Austriji, Irskoj…. Bio sam i ja vani, šest godina. Ne treba mi niko govoriti kakav je tamo život. Nije ni tamo jednostavno niti lako zaraditi za život, zato je bolje živjeti i raditi u svojoj zemlji.